familjedin.blogg.se

Hej! Här an ni läsa om mitt liv med inslag om mina 2 barn Tindra född 2013 och Norton född 2016, men förmodligen lite om min man också. Jobbar till vardags (mer än vardag) som målare i byggbranschen då såklart. Kommer skriva om vår vardag, men även skriva om saker jag upplevt och drabbats av. Enjoy 😁🥰

Jämnställdhet!

Kategori: Allmänt

Som dom flesta vet så är det ju k som är pappaledig och jag som jobbar sen i september!
I våran familj är det självklart att han också ska få vara hemma med barnen, vi vill och kan ha det så, sen finns det dom som inte har den möjligheten ekonomiskt eller av andra skäl men det är upp till dom.

Men jag är TRÖTT och LESS på att folk reagerar på detta, senast idag.
Det ringer en kvinna från Nortons nya dagis och vi pratar om inskolningen och information runt det och emot slutet på samtalet så berättar jag att det är K som kommer hålla i inskolningen och jag hör hur hon pausar och lägger en kommentar "okej, ja men då ska jag bara skriva det i mina papper och det kommer nog gå bra" nog?? Det kommer gå så bra, hur bra som helst!! 
Jag tycker inte det är mer än rätt, då jag gjorde inskolningen på Tindra när hon var liten och sen delade vi på den i somras med henne även då med hjälp av pappa/morfar och Första dagen kom min mormor och morfar och var med Norton här hemma och hur fantastiskt är inte det, att vi har så fina människor runt oss! 
Jag är ingen dålig mamma för det, jag är den bästa mamman till våra barn och K den bästa pappan till våra barn!

Jag är trött på att få dessa kommentarer uppkörd i ansiktet! 

Det var allt för idag! 




Kommentera inlägget här: