familjedin.blogg.se

Hej! Här an ni läsa om mitt liv med inslag om mina 2 barn Tindra född 2013 och Norton född 2016, men förmodligen lite om min man också. Jobbar till vardags (mer än vardag) som målare i byggbranschen då såklart. Kommer skriva om vår vardag, men även skriva om saker jag upplevt och drabbats av. Enjoy 😁🥰

Vi är nöjd med 2

Kategori: Allmänt

Vi har alltid sagt att vi kommer vara nöjda med 2 barn, kön var oväsentligt men vi fick en av varje och båda friska dessutom så vi är nöjd!


Måste berätta om ett möte igår som fick mina tankar att skena iväg efteråt.
Mötte en gammal kund och jag berättar då att vi fått barn nummer 2 och att nu har vi en av varje och är nöjda och hen säger att det behövs två killar för att se efter en tjej, hans tanke var ju av välmening men ni hör ju hur det låter!
Vår dotter ska självklart ha allt stöd från oss och alla runt omkring oss men helst vill jag kunna stärka henne i sig själv om jag nu måste ta en kurs i självförsvar med henne, eftersom samhället se ut som det gör nu och jag måste säga att jag är tveksam att det kommer vända, eller?

Jag vet och ska se till att jag gör det yttersta för att få henne att klara sig själv och vara självständig, vara stark på både insidan och utsidan 💜

Idag skedde en sak jag varit rädd för att missa, Noppes första egna steg och vi fick det på film! Lyckan efteråt är obeskrivlig som alla andra föräldrar kan förstå! 
Sen så klättrar han upp på tv bänken nu och slänger sig ner därifrån, så pappan hämtade madrasserna från Tindras växasäng som vi bytte ut förra helgen, självklart sitter vi framför honom och han får inte vara inne i vardagsrummet själv! 

Nu tror jag att det är dags att borsta tänderna och knyta sig 😴


Barnens kusin Noomi har varit lite dålig den här veckan så dom har inte träffats så igår kväll gjorde jag och Tindra ett litet krya på paket som jag åkte och lämnade i deras brevlåda imorse, åh så glad hon hade blivit 😍 



Kommentera inlägget här: