familjedin.blogg.se

Hej! Här an ni läsa om mitt liv med inslag om mina 2 barn Tindra född 2013 och Norton född 2016, men förmodligen lite om min man också. Jobbar till vardags (mer än vardag) som målare i byggbranschen då såklart. Kommer skriva om vår vardag, men även skriva om saker jag upplevt och drabbats av. Enjoy 😁🥰

Kräftor och annat smått och gott!

Kategori: Allmänt

Usch vad mycket jag har ätit sista tiden, chips nästan varje kväll och mycket skräpmat... jag som nästa gått ner alla 29 kilo, 2 kvar bara så ska väl vara glad för att jag haft pli på mig.

Men min kropp mår inte bra av allt fett så nu blir det nya tag! 

I tisdags kom Niklas, Fanny och lilla Charlie hit så vi hade kräftskiva alla vuxna på en tisdag bara så där, men Sophia och Martin hade ju fortfarande semester så why not liksom!? Gott vare verkligen!

Sen igår på dagen gjorde vi inte mycket då vädret inte var så fint.
Men efter att vi käkat middag så åkte vi till Leos så barnen kunde få leka av sig, även vi vuxna hade väldigt roligt och väldigt lite folk var det.

Sen idag mitt på dagen åkte vårt kära besök hem till Karlstad igen, tiden går så fort när man har roligt!
Men vi ses ju förhoppningsvis snart igen!

Så när dom åkt, Norton sov så städade jag och Tindra, tvättade lite och vips var det middag, sen läggdags och vi skrev mat lista så imorgon måste jag åka och handla...
Sen är vi bortbjuden på middag imorgon, ett riktigt fredagsmys blir det! ❤

Om 5 veckor börjar jag och jobba och K går hem på pappa ledighet.
Känns både och faktiskt, skönt att få lite vardag, bidra till kassan men ändå rätt så jobbigt att släppa kontrollen (litar ju självklart på K) men att inte kunna vara där med barnen hela tiden, eller finnas där dagligen om dom ramlar, göra roliga saker, inte känna stressen på jobbet och inte vara styrd av klockan...
Men det är tur jag trivs på jobbet, vet dock inte vart jag hamnar nu då det förra området är klart eller vad som väntar men det löser sig.
Sen har jag ju varit hemma sedan i juli förra året så har ju varit hemma rätt länge ändå trots att Noppe bara är 8 månader.
Men det blir nog bra bara jag kommit in i det berömda ekorrhjulet.

På onsdag börjar vi inskolningen på Tindra men det kommer nog gå galant då hon har kusin Noomi och grann barnen på samma dagis.
På onsdagen kommer min älskade mormor och är med Norton så jag kan ge Tindra full fokus och om det går bra för henne får nog min pappa (morfarn) följa med på torsdag 😊

Nu är klockan på tok för mycket, Norton har börjat göra morgon vid 6 ett tag nu det är inte populärt hos mig som inte visar min gladaste min på morgonen helst vill jag sitta i ett hörn och muttra med en kopp kaffe...


Kommentera inlägget här: